lördag 24 oktober 2009

Inte mycket...


...att rapportera.

Men det dök upp lite signaler en stund innan sunrise i alla fall efter en helt värdelös natt. Paradise 819,997 Harbour Light 1400,141 och Caribbean Beacon 1610,000 gick fint. Kanske med hjälp av högre makter?

Notabelt var dock att 1130 inte var dominerad av WBBR som vanligt, utan den station som mest hela tiden under oktober funnits på 1129,993 med ganska bra signaler, fick nu vara så gott som ensam på frekvensen. Spelade musik av den typ som KWKH Shreveport LA bjuder på om man lyssnar via internet. Så jag gissar att det är dom som ligger där. Någon som bekräfta?

Jag har sett den stationen rapporteras ganska många gånger i höst, men ingen rapport har bjudit på den exakta frekvensen. På 1130 finns vid NA-konds flera intressanta signaler på båda sidor om WBBR. Det ska bli intressant och se om dessa kan identifieras av den Permanenta Dalarö-expeditionen. Ingen annan expedition verkar ju vilja bjuda på sådan info. Jag kollar runt i digra listor som skapats av massor med expeditioner till nordkalotten, men inte en enda av dessa listor ger tyvärr sådan info.

Asien börjar ramla in nu på eftermiddagen (13.30). 1413 JOIF Fukuoka är en bra indikator och den kommer nu in, men även en hel del annat. Kanske blir det en liten logg. JOIF/KBC Fukuoka på 1413 verkar ha slutat med sina märkliga "barnprogram" på sena kvällen Japansk tid. Inget sådant har i alla fall hörts av mig denna säsong.

PS

Ett litet PS tycker jag kan vara på sin plats idag. Läser att ett par norska Expeditioner rapporterar super-signaler detta dygn (natten till den 25 okt). Åtminstone som jag uppfattar den knapphändiga informationen från Norge. Det är ju fantastiskt hur totalt olika signalerna tar sig fram genom etern. Förresten: Hustrun och jag åt en delikat hemlagad Chili Con Carne med vitlöklöksbröd och ett smaskigt Bag-ina-Box-Vin (14%!!) igår afton. Sedan satt vi framför kakelugnen och småsov medan televisionsprogrammen passerade revy. Natten spelades in av min Perseus, så det var ingen ko på isen...Noterat fra Norge - Expedition Långt upp i Norr: Gravet Hval eller Marinert Hvalbiff är inget för mig. Tror jag i alla fall. Någon fabulous italian dinner fann jag icke på menyn. Så det måste nog specialbeställas som Matpakke?

Sådant är week-end-livet i Stockholms skärgård så här års.

Inga kommentarer: