tisdag 24 november 2009

Profillöst

Det var inga starka signaler någonstans i morse, inte från något intressant håll i alla fall. Men på 1470,001 låg en spansktalande station runt 07.00 och fram emot 07.30 med lugnt snack och lugn musik. Vid 07.03:28 uppfattas "Cuba" i snacket som mannen för just då. Cuba ytterligare några gånger.

Dock vill jag påpeka att det "bubblade" rejält på många TA-frekvenser vid sunrise runt 07, så jag har sparat inspelningen runt denna tid. Det kan ju finnas en del kul att gräva i. Jag tycker rent av det är roligare och mer spännande med sådana konds när man måste jobba rejält och man faktiskt inte kan vara så säker på vad som man får fram (you never know what you´re gonna get...).

I övrigt kan noteras att en tidigare "tent" station från den gudabenådade Ecuadornatten den 3 oktober nu blivit säker tack vare hjälp från Gert Nilsson.

Det handlar om min loggning på 1329,996 04.55:50 HCLW5 Radio Vision Cristiana Cuenca. Gert hörde samma station och nu fått den verifierad och kan bl.a. lämna följande info, som ju visar att mitt resonemang stämmer.

Gert skriver bla följande: Häromsistens läste jag i din blogg att du hade en oidentifierad station på 1329,996. Jag misstänkte länge att det var Radio Vision i Cuenca och har idag fått det bekräftat. Fernanda Parra Sanchez bekräftar att min inspelning var av program de sänt. Däremot var inte allt lokalt producerat. Det jag hörde vid midnattstoppen var lokalt, det andra skåpmat. Man sänder troligen inte parallellt med stationen i Quito och absolut inte med HIVC som ligger lite lägre eller USA stationen.

1 kommentar:

Gert Nilsson sa...

Bosse Nensén ringde mig från Parka och undrade samma dag om en Radio Cubana på 1470. Jag känner inte till något liknande. Tänkte först att det kunde vara en venezolan som bytt namn men har kollat Vibracion och f d Llanerissima numera La Valenciana. Intressant problem.