lördag 2 juni 2012

Intensiv E-skip den 31 maj

Min FM+ fick sköta sig själv hela dagen eftersom jag var på resa, och inte kom hem förrän efter midnatt. Men det arbetet skötte mina prylar lysande. Bara de lägsta 2 MHz av bandet kunde spelas in, eftersom jag inte hade möjlighet att jobba aktivt med inspelningen. Men det blev bra resultat ändå.

En genomgång idag visar på mycket intensiva signaler under några timmar, och det var östra Europa som var på hugget.

Jag har noterat att det finns ytterligare en FM-dxare i min närhet (Älvsjö). Men tyvärr har vederbörande valt att vara anonym i sina loggar på Worldwide Visual Logbook.

Här är min logg från den 31 maj




Även  den 1 juni var det E-skip. Men inte av samma kvalitet som dagen innan.

Här är loggen från den 1 juni

Och här är en mini-logg från den  2 juni

Inga kommentarer: