torsdag 14 januari 2010

Kuriosa, eller....


Jag har nu kört mina båda Perseus parallellt ett tag. Strax före jul kom ju ny mjukvara som möjliggjorde att ha flera Perseus igång på samma dator. Den lösningen passar mig utmärkt eftersom jag kör remote så här års. Den ena Perseus har en antenn väst-öst, och den andra en antenn norr-söder. Apparaterna står på Dalarö på en ouppvärmd sommarveranda. Och där har det varit äckligt kallt senaste tiden. Annat är det på sommaren, då kan det bli äckligt varmt istället...

Idag körde jag som vanligt igång båda apparaterna och lät dom spela in. Samtidigt öppnade jag en tredje "Percy". För att lyssna på en tidigare inspelning.

Det gick alldeles utmärkt.

Hade jag ett QTH med bävrar i alla möjliga och omöjliga riktningar skulle det i "princip" gå¨ att spela in rubbet. Men nu har jag inte det. Så det kan vi glömma. Men visst är det makalöst hur långt tekniken har kommit!

Inga kommentarer: