tisdag 6 december 2011

QSL från Radio Z-Uno, Guayaquil


Att få in Ecuador i hörlurarna är alltid extra trevligt tycker jag. Genuin radio och härlig lokal musikblandning är ofta det som bjuds.

Den 17 oktober hade jag turen att få en Guayaquil-topp rätt mot Dalarö. Åtminstone tre stationer från det begränsade området kunde avlyssnas och inspelas med fina styrkor. Det var UCSG på 1190 kHz och Radio Naval på 1510 kHz (båda redan i QSL-pärmen).

Dessutom hördes Radio Z-Uno också med bra styrka. Stationen låg rejält snett på 1399,946 kHz. Och den stationen hade jag ännu inte verifierad, så en rapport skickades efter ett tag till deras hotmail-adress. Men inget hände förrän en follow-up skickades direkt till dirren. Han bad tusen gånger om ursäkt för att inte ha svarat tidigare och hoppades att jag skulle fortsätta att lyssna på hans station.

Och det kan jag lova!

Inga kommentarer: