söndag 15 juli 2012

Häftiga E-skip den fjortonde juli!

Nästan hela Europa tryckte på långa stunder - på en och samma gång. Men under en längre period var det bara Britiska Öarna för hela slanten. BBC på så gott som varenda frekvens långt upp på bandet. Minst 50 BBC hördes, men jag orkar inte logga alla dessa.

Mitt bland alla BBC dök plötsligt en station med karibisk accent upp. Roots FM  95,4 FM. En Pirat med ca 25-50 watt i antennen. Normalt är jag inte så positiv till pirater. Men den här gången är det annat "ljud i källan". Läs vad signaturen "satnipper skriver:

RE: [SkywavesDX] Roots FM 95,4 MHz

It's an illegal ethnic pirate from North West London - probably Harrow/Brent
area.

IMHO power is probably somewhere between 25-50W? Drop an email to Ofcom and
ask them to let you know when they next raid them :-)

Stuart#

Whatever! Det är en unik loggning, åtminstone av mig.

Roots FM på 95,4 MHz. Kul!

Ett enkelt "Thank you" kom på min rapport. Hmmm.... Alltid något i alla fall.

Här växer loggen fram

Inga kommentarer: