lördag 6 november 2010

Lysande konds mot Japan mm



Jag slog mig ner vid min radio, dvs datorn uppkopplad via ADSL mot min anläggning på Dalarö utan förhoppning om att höra några särskilt spännande signaler, då jag trodde det var i tidigaste laget. Men hej vad jag bedrog mig. Klockan 13.25 UTC formligen dånade Japan in. Både 1413 JOIF och JOQR kom in helt utan störningar (sånär som på en tjatig musikslinga från okänd station i bakgrunden). Även 1350 JOER och 774 JOUB har jag snabbt noterat.

Sedan var det massor med kul signaler på alla lediga frekvenser ett par timmar framöver. En riktigt trevlig eftermiddag. Och det finaste av allt är att jag har allt sparat för genomgång i lugn och ro.

Kvaliteten på signalerna som jag har snabbkollat ger mig känslan av att detta var en riktig super-lördag för DX från Asien! Inga störningar och massor med pulserande signaler från stationer som vill bli hörda, gör mig verkligen nyfiken på vad som finns på mina inspelade filer.

Inga kommentarer: