måndag 29 november 2010

QSL från 1190 kHz La Voz de la Costa

Morgonen den 25 november var trevlig. Flera nya stationer loggades av eder bloggare. La Voz de la Costa på 1190,001 kHz var en av dessa. Jag skickade pliktskyldligast iväg en rapport med en kort inspelning igår afton. Och glädjande nog fick jag napp denna gång.


RECIBIMOS CON MUCHO ORGULLO, ANDERS SU REPORTE DE SINTONIZAR NUESTRA SEÑAL 1190AM COMO RADIO AFICIONADO

SALUDO DE TUS HERMANOS COLOMBIANOS, EN BARRANQUILLA NUESTRA CIUDAD DONDE ESTASMOS LABORANDO.

Y MUCHAS GRACIAS. POR ENVIARNOS ESTE REPORTE. LO TENEMOS EN CUENTA. FELIZ DIA.


Dessutom har jag idag erhållit ett "svar" från BBM på min rapport rörande 1350 kHz BBN Colón, Panama från samma datum. Men jag vill inte kalla det ett "QSL". Men det kanske kommer det också. Den som väntar på något gott...

"Gracias por comunicarse
Su correo electrónico ha sido enviado con éxito a BBN. Gracias por contactarnos.

www.bbnchat.org. En menos de cinco minutos usted podrнa tener la respuesta a la pregunta mas importante de su vida. їQuisiera mirar a lo que la Biblia tiene para decir acerca de esto?



Red de Radiodifusión Bíblica"

Den 2 december fick jag ytterligare ett svar från BBN och Luis Maturana denna gång. Men fortfarande saknas de viktiga detaljerna. Att det ska vara så svårt...

Inga kommentarer: