lördag 19 februari 2011

Splashtop

Är det bara jag som tycker det är trist att LogMeIn inte kan erbjuda ljud via Iphone eller Ipad?

Jag hittade Splashtop. Det programmet erbjuder även ljud enligt informationen. Och det kostar dessutom bara 15 SEK. Så det måste provas så klart!

Som vanligt är den stora utmaningen att få till inställningarna i router och brandväggar. Men efter en del trixande så har jag fått programmet att fungera. En första enkel videosnutt kan jag bjuda på, och det visar min Ipad som är uppkopplad remote mot en annan dator där jag vid tillfället kör WRplus där några reklamstationer i Stockholm härjar med sitt skval.

Här är länken till skvalet. Som extra bonus får ni en svag glimt av eder bloggare i hög person.

Splashtop hittar ni här om intresse finns.

Inga kommentarer: