fredag 11 december 2009

It Works!


Nu fungerar den nya mjukvaran till Perseus i min anläggning, och det är precis så bra som jag har hoppats på!

Efter att först avinstallerat de gamla drivrutinerna, så stängde jag av min dator och startade den på nytt. Genast fann datorn min Perseus och började söka efter drivrutiner. Efter en liten stund så var allt klart. Dom nya drivrutinerna kom på plats, och det var bara att sätta igång och testa. Min andra Perseus kopplades in, och spänningen var på topp...

Döm om min förvåning när jag upptäckte att det gick hur bra som helst att parallellköra 2 st Perseus på max sample rate (2000 kHz) och med max zoom och med inspelning - samtidigt! Detta varnar ju Nico för att det inte är möjligt.

CPU usage pendlar mellan 30 och 60%. Samtidigt kan jag ha webläsaren igång och tex skriva detta.

Testar nu under eftermiddagen att köra inspelningar på båda rx parallellt eftersom det är bra konds både mot Japan-Indien och mot Alaska, Västkusten och Hawaii! (ena rx med antennen riktad åt det hållet, och den andra rx med antennen nord). På 1413 överraskade AIR att komma in och ta över starkt när KBC fadade ner. Hmm, vad är det som händer? KUMU på 1500, KBRW 680 samt Japan och Indien på samma gång. Plus mycket annat. Kanske Filippinerna? Får kolla senare. Rent Brutala styrkor från Asien! Kul eftermiddag i alla fall. Och allt nedsparat så jag kan njuta av rubbet när jag vill.

En första koll på Asieninspelningen visar att jag kom igång lite för sent. Bäst är ju när Europeerna ännu inte vaknat, nu var även dom ganska starka, så det blev lite rörigt. Jag testar på lördag igen minst en timme tidigare. När det är fina konds från Asien känns det nästan om ett kraftigt tidvatten som sköljer fram över eterhavet och tar med sig station efter station. En häftig upplevelse.

Inga kommentarer: