tisdag 31 mars 2009

Back to the future


Min inspelning från den 20 mars har blivit obearbetad. Inte förrän idag har jag börjat lyssna lite på den. Blev nyfiken på en sportsändning på 1400 kHz. Det visade sig att det inte var samma frekvens som Emisora Mariana ligger på, så jag lyssnade vidare. Reklam stup i ett för "Banco Popular - Este es su Banco".

Resultatet:

20 mars

1399,996 04.57 OBX4W Radio Callao Lima ID "Radio Callao punto com"

Henrik Klemetz har lyssnat på min inspelning och lämnar följande intressanta information (tiderna gäller minuter i min inspelning):

"Det är Radio Callao som återutsände Independiente Medellín vs. Deportivo Pereira över Antena 2. Slutresultat 3-0.
Flera Antena 2-anrop hörs mellan 5:10 och 5:45. Radio Callao-id 7:52 och kl 8:35 säger den peruanske hallåmannen att man just har återutsänt Antena 2, ....transmisión de la Antena 2 de Colombia....
Colombiansk reklam: Banco Popular, Café Sello Rojo, Bancolombia"


Jättesvårt att avgöra vilken frekvens den ligger på. Men jag satsar på Mkr1, dvs 1399,996 korrigerat för felvisningen i uppspelningen. Hördes bäst i lsb med notchen mitt i ögat.

En kort inspelning av anropet exakt vid den tid som visas i skärmdumpen finns i min ljudbox.

PS

Jag har fått ett mail från Tarmo Kontro som bekräftar att Callao ligger på 1399,996. Tack Tarmo! :

Hej Anders;
Just så, Callao har varit på 1399.996 engl. mina mättningar så det
stämmer bra och Mariana ganska jämt på 1400.000.
Persus DX är Mycket fin blogg, jag läser det ofta !

Bästa 73or Tarmo

Tarmo Kontro
"King´s Village DX"

PPS

Någon som vet vad det är för station på 1400,008? Dvs Mkr2

3 kommentarer:

Henrik Klemetz sa...

Skicka inspelning på 1400.08 så kanske det löser sig.
73,
HK

Henrik Klemetz sa...

Banco Popular, este es su banco är under alla omständigheter en helcolombiansk bank och reklam. Det är på RCN som denna reklam hörs.
RCN på 1400 är Antena 2.
Det finns såvitt jag vet ingen Banco Popular i Peru.

Anders Hultqvist -AHK sa...

Hej Henrik,

Jag har letat bland mina hårddiskar, men kan tyvärr inte hitta inspelningen från detta tillfälle. Det verkar som om jag rensat ut den. Sista filen för den säsongen har datumet 15 mars.

73
Anders