söndag 22 mars 2009

Perseus Krånglar!


Något är galet med min Perseus. Nu på morgonen, mitt i en inspelad sekvens, så blev det inspelade återgivet med radikalt ökat bakgrundsbrus. Ett märkligt fenomen som jag aldrig tidigare noterat. Selektiviteten försämrades också. Hörby, tex läcker över stora delar av mellanvågen.

Även i receive mode är det samma problem. Hårdvaruproblem eller mjukvarustrul? Apparaten står ju på Dalarö, så jag har inte kunnat testa att koppla bort den från nätet och starta om den ännu. Hoppas det inte är ett hårdvaruproblem. Konstigt att de inspelade filerna är påverkade.

Jag har tagit en skärmdump av 1470 kHz igen. Från exakt samma tidpunkt som redovisas i mitt inlägg från igår. Skillnaden är som synes enorm. Inget av det som ligger under brusnivån -120dB hörs längre på inspelningen.

Liten logg:
1130,016v 04.00 OID som hördes starkast vid denna tid, men var "synlig" hela natten. Varierade en aning i frekvensen.

Inga kommentarer: