onsdag 18 mars 2009

Radio Paradise, St Kitts

18 mar

820 04.01 Radio Paradise St Kitts lämnar fullständig information om adress etc, men killen som läser meddelandet stakar sig flera gånger. De uppgifter som finns på deras hemsida internet stämmer inte med vad som sades. En inspelning av detta finns i min ljudbox. Kuriosa: Jag har just installerat Skype på min dator, men aldrig tidigare använt detta. Nu provade jag att klicka på telefonnumret på Radio Paradise hemsida. Skype började ringa upp! Och efter en stund svarade en dam "Radio Paradise". Flera gånger upprepade hon detta, mer och mer irriterat eftersom hon inte fick något svar, Sedan slängde hon på luren! Jag kunde inte prata med henne eftersom jag saknade nödvändigt headset. Det märkliga var att telefonnumret som svarade inte var det som jag ringde från hemsidan, utan: +1869 469 1994. Jag måste skaffa headset och ringa igen! Lyssnade nu på deras web on-line service ( 22.20 UTC 18 mars) och det var samma kvinna som svarade som nu körde live. Så telefonnumret går direkt in i studion. Ett makalöst elegant ID kom klockan 22.32 UTC. Det måste jag bara försöka spela in vid ett nytt tillfälle.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var alltså lokalt du hörde? Kör de fortfarande TBN´s tv-ljud senare? Appropå skype så är du välkommen till MW chat om intresse finns:

http://www.skype.com/go/joinpublicchat?skypename=tvdxrools&topic=Mw%20%26%20Band%201%20Tv%20Dx%20Cluster&blob=R3UvltiiJWM1-GlTSkpzKMpCa2fW6jZ8np-vvhj37nQsqaK2TwCQWpzDNZYmpAvF9Y-QV-CRweib49zKbKemvqNmTHvRrfL7jLthWfRIcZnj7Nq_LmZe4uRQrqYrhDQcOtaciik0SQ92fn8nrAVJrYgt2dzJFQLv6ZASnThxmdpW6pwV1vb7LmBFIDfYMeTrZk1Dde4sYGl7

(tror den URL:en ska ta dig till loggchatten)

mvh/Eric Söderman

Anders Hultqvist -AHK sa...

Jepp! Det var 100% lokalt ID. Även det ID som jag har spelat in över "etern" och som ligger i min Box.net nere till höger på bloggen är ju extremt genuint lokal-ID.

Och helt korrekt senare kommer TBN in. Det har jag rapporterat om tex den 6 mars.

Ska kika på den länk du rekar om MW-chat.

mvh
Anders